KULTURA / Kultura

Jablonecké Eurocentrum zaplnila Křehká krása
Jablonecké Eurocentrum zaplnila křehká krása. 
Autor / zdroj foto: Jana Matěchová

JABLONEC NAD NISOU

Originální skleněné šaty Blanky Matragi, skleněná plastika EXPO2 Reného Roubíčka, výstava mladých designerů Mistr Křišťálu v režii Preciosy, kolekce módní bižuterie se značkou Made in Jablonec – to jsou lákadla vábící návštěvníky na 4. ročník reprezentativní výstavy Křehká krása 2015 v Jablonci nad Nisou, která byla ve čtvrtek 6. srpna oficiálně zahájená, a potrvá do neděle 9. srpna.

„Naším snem je, aby Křehká krása nebyla jen čtyřdenní záležitostí na letním výstavišti, ale aby Jablonec žil křehkou krásou po celý rok. Věřím, že v horizontu tří až čtyř let by to mohla být realita,“ zasnil se těsně před přestřižením pásky z perlí předseda Svazu výrobců skla a bižuterie (SVSB) Pavel Kopáček a dodal, že si na začátku pořádání výstav Křehké krásy, jejíž 1. ročník proběhl v režii Libereckého kraje, vytkli organizátoři dva cíle: „Obnovit tradici sklářských výstav – to se nám už podařilo, a vrátit sklářský a bižuterní průmysl zpět na výsluní. Po čtyřech letech mohu říci, že se o nás už ví nejen na Jablonecku, ale v celé republice i v zahraničí.“

Na popularizaci jablonecké výstavy má velký podíl Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism. Její generální ředitelka Monika Paláková prohlásila, že agentura je hrdým partnerem výstavy Křehká krása: „Spolupráce s Jabloncem je pro nás významná jednak z pohledu cestovního ruchu, jednak výrobky zdejších šikovných lidí jsou pro nás vstupním mostem na vzdálené trhy.“

Petr Vobořil zastupující statutární město Jablonec nad Nisou zavzpomínal na velké výstavy skla a bižuterie před 50 lety. „Tehdy mi bylo pět let, bylo horko a hrozně jsem se nudil. Dnes jsem tu se svým stejně malým synem, je taky horko, ale já jsem moc rád, že se podařilo nalézt návaznost na tehdejší slavné výstavy,“ konstatoval Vobořil.

Kromě prezentace sklářských a bižuterních výrobců, kreativní dílny a kulinářských specialit nabízí čtyři dny ve znamení křehké krásy také bohatý kulturní program včetně módní přehlídky kolekce bižuterie Made in Jablonec 2015.

Hlavním organizátorem výstavy je SVSB, jeho partnery jsou Muzeum skla a bižuterie, statutární město Jablonec nad Nisou, Ministerstvo kultury ČR, Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism, Liberecký kraj, Preciosa, a.s., Jablonecké kulturní a informační centrum, o.p.s., Eurocentrum, s.r.o., Powiat Jeleniogorski, Texo Plus, s.r.o., a BusLine, a.s.

Autor / zdroj: Jana Matěchová

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.